Marketing w czasach obecnych
Jeżeli chodzi o rodzaje marketingu, to jest ich naprawdę dużo. Jednak w dzisiejszych czasach największe triumfy odnosi Marketing Internetowy. Ze względu na znikome oraz łatwo mierzalne koszty dotarcia do klienta, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na tego typu rozwiązanie w sprzedaży swoich produktów lub usług. Wg. obecnych danych, szacowana wartość polskiego rynku handlu w Internecie przekroczyła 50 mld. zł w 2018 roku, a do 2020 osiągnie 70 mld. Oznacza to że jesteśmy cały czas na fali wzrostu! Użytkownicy polskiego Internetu, to osoby w wieku 7-75 lat w liczbie około 27 000 000, z czego połowa z nich kupuje w sieci! Nowym zawodem na miarę XXI wieku będzie – Sprzedawca Internetowy.
Przewidywalność i skuteczność
Zanim przejdziesz do dalszych artykułów na temat marketingu, chciałem Ci opowiedzieć o czasach gdzie marketing internetowy nie był na tyle popularny. Jako właściciel biznesu powinieneś być dobrym analitykiem i skutecznym sprzedawcą. Jak już pisałem wcześniej, mój pierwszy biznes który założyłem nie wypalił, ponieważ nie byłem w stanie skutecznie wypromować swojej firmy a także nie znałem technik marketingowych i sprzedażowych dostosowanych do miejsca i czasu gdzie wtedy prowadziłem biznes. Jednak po przebytej przeze mnie drodze muszę dziś powiedzieć, że każda zainwestowana w wiedzę minuta, oraz każda zainwestowana złotówka, daje mi ogromną przewagę w dzisiejszych czasach nad konkurencją w różnych branżach. Kiedy zaczynałem swoją naukę w kwestiach promowania kanału na You Tube czy opracowywania strategii reklamowych na Facebooku lub Add Words, mało kto przewidywał wtedy, że sprzedaż internetowa pod koniec roku 2018 zacznie wypierać normalną sprzedaż z życia publicznego. Obecnie wystarczy przejść się po jakimkolwiek mieście i zobaczyć ile jest lokali użytkowych do wynajęcia.
Klikając w poniższe obrazki, będziesz mógł od podstaw ułożyć sam dla siebie strategię marketingową.
Życzę cierpliwości w działaniu oraz jak najlepszych wyników w sprzedaży!